Mr.Chaos webpage
Mr.Chaos webpage
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kezdőpont
 
Tuning
 
Számítógépek, konzolok
 
Saját írásaim
 
Elektronika
 
Szavazás
 
Chat

 
Webkamerák

Az országban lévő webkamerák:

Budapest

Debrecen

Nyíregyháza

Miskolc

Szeged

Külföldi webkamerák:

New York(10 kamera)

Velence

London

 
Dalszövegvetítő

 

Szeretnél ilyet az oldaladra, de a saját, kedvenc zenéd szövegével? Olvass tovább!

 
Autós hírek
Autós hírek : F1 Francia GP előzetes

F1 Francia GP előzetes

F1  2007.06.27. 21:59

Már rég nem írtam az oldalra, meg eleve az F1-ről, így összegyűjtöttem már infót...

Irány a senki földje! Ez is lehetne a Forma-1-es mezőny jelszava a hétvégi Francia Nagydíj előtt, a magny-cours-i versenypálya ugyanis valójában a nagy semmi közepén terül el. A ring nehezen megközelíthető, és a futamra általában kevesen látogatnak ki. A hétvégi nagydíj azonban így is tartogat izgalmakat, legalábbis a pályán mindenképpen.

 

Bernie Ecclestone Indianapolis után Magny-Cours-ban is középpontba kerülhet, hiszen a franciákkal már régóta háborúzik. A szervezőknek még több évre szóló érvényes szerződésük van, ám nem elképzelhetetlen, hogy az idei lesz utolsó F1-es futam a Nevers városa mellett fekvő aszfaltcsíkon.

Sőt a sok jelentkező miatt az is előfordulhat, hogy ha Franciaország nem rukkol elő valami olyan ötlettel, ami a Forma-1 teljhatalmú urának tetszését is elnyeri, akkor a száguldó cirkusz utolsó vizitálását teljesíti a hétvégén a galloknál.

A fentebb már pedzegetett okok miatt, vagyis hogy a pálya távol esik a nagyvárosoktól (valahol Lyon és Párizs között fekszik) és így a nyüzsgéstől is, illetve, hogy a szervezők rendre anyagi gondokkal küzdenek, alacsony a nézőszám és rossz az infrastruktúra, Bernie Ecclestone elgondolkodott azon, hogy egyáltalán van-e értelme Francia Nagydíjat rendezni Magny-Cours-ban.

Amilyen kistermetű a brit üzletember, akkora ötlettel állt elő, szerinte ugyanis a franciák csak akkor tarthatják meg a Forma-1-es futamot, ha például Párizsba viszik a versenyt, és ott a Champs-Élysées-n düböröghetnek a vasparipák, de azt sem bánná, ha Alonsóék Disneylandben is feltűnnének a futam alatt.

A franciáknak persze fontos a Forma-1, főleg azok után, hogy az elmúlt időszakban több jelentős sporteseményről lemaradtak, köztük a 2012-es nyári olimpiáról is, így valószínűleg mindent elkövetnek azért, hogy Ecclestone kedvében járjanak. Ha kell, akkor az új pályát úgy alakítják ki, hogy az érintse mondjuk az Eiffelt-torony első szintjét is.

A jó beállítások nyomában

A hétvégén még viszont egészen biztosan Magny-Cours-ban kerül sor az idei bajnokság nyolcadik ütközetére. A két tengerentúli futam után ismét Európába érkezik a száguldó cirkusz, és a franciával együtt a következő hét nagydíjon nem is hagyja el az öreg kontinenst.

A pályát az elmúlt években többször átépítették, a tavalyi verseny óta pedig egy jelentős részét újraaszfaltozták. A placc így a megszokottnál is gyengébben fog tapadni, ráadásul a különböző burkolat is érdekes körülményeket teremt majd. Emiatt nagy szerepet kapnak a kipörgésgátlók, de így a hátsó gumik élettartama is megrövidül.

A csapatok vélhetően a puhább abroncsokat forszírozzák majd a hétvége alatt, de jó beállítást nem lesz könnyű megtalálniuk. Az évad egyik legforróbb versenyén a nap nagyon gyorsan felmelegíti az aszfaltot, de a szinte állandóan változó szélirány miatt percről-percre változnak a körülmények. Nem beszélve arról, hogy egy gyenge zápor mekkora kalamajkát okozhat, hiszen a szárazon is csúszós és évközben keveset használt aszfalt jégpályává válhat pillanatok alatt.

A Circuit de Nevers Magny-Cours karakterisztikája sem tartozik az egyszerűek közé, de szerencsére több remek előzési pont is található rajta. A gyors kanyarkombinációk mellett hajtűkanyar is színesíti a magny-cours-i ringet, de a több hosszabb egyenes miatt a kanyarból való kigyorsítás mellett a minél magasabb végsebesség is elengedhetetlenül fontos lesz a hétvégén. A pilótáknak ilyen körülmények közt kell teljesíteniük a 70 kört.

A Ferrari visszavágna

Ami az esélyeket illeti, az idei topfavorittal, a McLaren-Mercedesszel ezúttal is számolni kell, még akkor is, ha a múlt heti silverstone-i tesztek nem éppen az ezüstnyilakról szóltak. A listavezető Hamilton és az őt 10 pontos hátrányban követő Alonso két hete Indianapolisban már összecsapott, a hétvégén következhet az újabb menet kettejük közt.

A legutóbbi három nagydíjon mellékszerepet játszó Ferrari pilótái roppant optimisták a Francia Nagydíj előtt, Raikkönen és Massa is nagyon szívesen visszavágna a McLarennek. A vörösök duójának szüksége is van a jó szereplésre, hiszen alaposan le vannak maradva összetettben.

A többiek vélhetően ezúttal sem tudnak majd beleszólni a dobogós helyekért zajló csatába, legalább is önerejükből nem. A BMW Sauber és a Renault a harmadik legjobb csapat címért megy ölre egymással, és amíg év elején egyértelmű volt a németek fölénye, addig az utolsó versenyeken már kiegyenlített volt a csata.

Ugyanakkor az még nem dőlt el, hogy a BMW milyen összeállításban áll rajthoz. Az Amerikai Nagydíjat az orvosok tanácsára, vagy inkább utasítására kihagyó Robert Kubicára ugyanis újabb vizsgálatsorozat vár csütörtökön, és akkor dől el, hogy autóba ülhet-e. Amennyiben ismét a stoptáblát mutatják fel a lengyelnek az FIA orvosai, akkor minden bizonnyal ismét a tejfelesszájú, ám az USA-ban pontot szerző Sebastian Vettel duplázhatja meg F1-es futamainak számát.

A Toyota tavalyi franciaországi szerepléséből (Ralf 4. lett), a legutóbbi Amerikai Nagydíjból (Trulli 6. volt), valamint a múlt heti tesztből (az első két napon az élen végzett a csapat) meríthet erőt, és nem elképzelhetetlen, hogy a német-japán istálló versenygépei ismét feltűnnek majd a pontszerzők közt.

A Honda és "kistestvére", a Super Aguri kettesben gyakorolt a hétvégére Jerezben, mindkét alakulat aerodinamikai fejlesztésekkel próbálkozott. Különösen az idén eddig pont nélkül álló gyári Honda csapata készül nagy dobásra, a mérnökök ugyanis alaposan átdolgozták az RA107-est. Hamarosan kiderül, hogy ez mire lesz elegendő.

A Super Aguri háza táján Takuma Szato USA-ból áthozott büntetése borzolja a kedélyeket. A japánt ugyanis az Amerikai Nagydíj után azért sújtották tízhelyes rajtbüntetéssel, mert a start után az első kanyarban kialakult balesetben sárga zászló mellett előzött. Szato váltig állítja, ő nem hibázott, ám ez nem változtat a tényen, nehéz hétvégéje lesz.

Egy éve Schumacher könnyedén győzött

Michael Schumacher pályafutása során felállított néhány rekordot. Az egyik a magny-cours-i aszfaltcsíkhoz kapcsolódik, a német ugyanis összesen nyolc alkalommal győzött a hétvégi verseny helyszínén.

A 2006-ban visszavonult hétszeres világbajnok tavaly sem talált legyőzőre a Francia Nagydíjon. A német klasszis remek évközi hajrát indított összetettben az éllovas Alonso ellen, ennek a menetelésnek a második állomása volt Franciaország, ám mint az már jól ismert, ez is kevés volt a trónfosztáshoz.

Tavaly a Ferrarik uralták a hétvégét, az időmérőn Schumacher és Massa kisajátította magának az első sort. A futamra 19 pontos előnnyel érkező Alonso megelégedett a harmadik rajtkockával is.

A verseny különösebb izgalmak nélkül zajlott, Schumacher győzelméhez kétség sem férhetett, a német magabiztosan nyert. A második helyet a menet közben taktikát módosító Fernando Alonso szerezte meg, ennek kárát Felipe Massa látta, aki így csak harmadik lett.

A futamon az első kiállások alatt volt olyan pillanat, amikor a negyedik és ötödik helyről rajtoló két Toyota állt az élen, ami a japán gárda idei teljesítményét nézve szinte meseszerűnek tűnik.

A tavalyi Francia Nagydíj arról is emlékezetes maradt, hogy a McLarentől az indianapolisi verseny után elköszönő Juan-Pablo Montoya helyén itt szerepelt először Pedro de la Rosa, aki utána az idény hátralévő részét is teljesítette.

A BMW egy évvel ezelőtt elsősorban ikertoronynak keresztelt légterelőivel hívta fel magára a figyelmet, Heidfeld és Villeneuve autójának orrán két függőleges elem éktelenkedett. Az eredmények nem tették indokolttá az újítás gyakrabb használatát, így a "tornyok" eltűntek a süllyesztőben.

A 2006-os Francia Nagydíj végeredménye:


Poz Pilóta Csapat Idő


01. M. Schumacher Ferrari (B) 1h32:07.803
02. Alonso Renault (M) + 10.131
03. Massa Ferrari (B) + 22.546
04. R. Schumacher Toyota (B) + 27.212
05. Raikkönen McLaren-Mercedes (M) + 33.006
06. Fisichella Renault (M) + 45.265
07. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 49.407
08. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1 kör
09. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
10. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Villeneuve BMW-Sauber (M) + 1 kör
12. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 2 kör
15. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör
16. Montagny Super Aguri-Honda (B) + 3 kör


Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:17.111


Kiesők:

Pilóta Csapat Kör
Button Honda (M) 63
Webber Williams-Cosworth (B) 55
Trulli Toyota (B) 41
Barrichello Honda (M) 19
Monteiro MF1-Toyota (B) 12
Szato Super Aguri-Honda (B) 1

Az eredmények nem hivatalosak


 

 
t.A.T.u
 
Eddigi látogatók
Indulás: 2005-05-24
 
Szórakozás
 
Green Day/Linkin Park
 
Videók
 
Pontos idő

 
Lenn a pályán

Képek 

Videók

Egyebek

 
Filmek
 
Linkek
 
Órásnaptár
 
Szavazás
-
Melyik könyvemet olvasnád el szívesebben?

A Gömb
Halálos álmok
Barát vagy ellenség?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A nap vicce
A nap vicce
 
South Park
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!